nuffnang ad

Wednesday, February 11, 2015

Site

Ok, this time nak update pasal past job. Bukan kaunseling kerjaya. Tapi lebih kepada keterujaan untuk blog post. kekekekeke. Amboiii.. Lantaklah. Rindu sangat nak main conteng-conteng. In future, kalau terhilang semua gambar kenang-kenangan masa dulu boleh aku ambil balik dalam blog. Itu pun kalau rajin update.
 -.-''

Berbalik pasal past job ni, kebiasaannya aku kena pergi site once in a month bagi setiap projek. Biasanya aku akan conduct untuk site visit for environmental compliance, monitoring, and so on. Tapi ini bukan penguatkuasaan DOE. Ini lebih kepada advise before DOE's site visit sebab aku kerja dengan private company.

Salah satu site di Pahang aku kena buat water sampling each month. Air and noise sampling just once in 3 month. Water sampling bagi aku quite challenging sebab point banyak, kena redah laut dan sungai around site project. Cuak! Dahla asyik mabuk laut je..








New bridge construction. Bukan tapak projek ye. Enable to pass thru during ebb tide. 

Ni salah satu projek tebatan banjir. Kesian tengok area sini banyak yang dah terhakis

Sampling air sungai. Ingat ye life jacket mesti pakai.


Habis je sampling sampling tour, pergi ke site untuk check for environmental compliance. Cari juga salahnye sampai lubang cacing! Ahhaaa


Ni contoh crack yang kena take action.

Yang ni contoh storage buangan terjadual

Skid tank yang ditakung dengan bund. Kalau tak buat habis laa..






Gambar bawah tak related dengan post title. Tapi nak letak sebab comelsss sama macam puan-puan pemberi. Puan-puan sebab perempuan kalau letak tuan, kang ingat laki plak :P

Thanks yer my dearies..Small but enough makes me smile..Hope our friendships will end in Jannah.



Habis je site balikla ye. Kbye!

No comments:

Post a Comment