nuffnang ad

Sunday, February 26, 2017

Breast pump : electric @ manual?


Kali ini aku nak share pengalaman guna breast pump. Penting bagi ibu-ibu yang berkerjaya. Pada awal kelahiran Faqih aku terpaksa kasi susu formula lebih kurang 5 hari sebab tak banyak keluar susu. Lepas seminggu lebih baru keluar susu dengan jayanya sampai kena perah n simpan bagi elakkan bengkak susu. 

Pada awalnya memang perah pakai manual breast pump yang aku beli rm30 sahaja. Ini pun my cousin yang suggest sebab dia dapat perah banyak susu + cepat. Tapi rezeki tak menyebelahi aku sebab so slow. So, aku minta lagi review dari yang lain. Mostly suggest pakai manual lagi cepat. Yang electric pump pula ada yang beli sampai beratus ringgit.   

Then, aku decide untuk try yang electric pump n semestinya murah@affordable...hik3.. At least kalau beli yang mahal but unusable nanti takdelah menangis di bucu katil






image
ini dia rupa electric pump yang dirembat. Boleh klik sini for more details
Alhamdulillah, very helpful. USB cable boleh connect directly to power bank 

Touch buttons. Touch and function well!


price

dpt cute sticky eyes..hehe

11 comments:

  1. Hehe comel je ada freegift stickers comel.

    ReplyDelete
  2. jemput singah blog saya :D http://shafyqahazahar.blogspot.my/

    ReplyDelete
  3. Sha pakai yang manual je.. tapi guna sekejap je.. sebab susu memang tak banyak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pakai manual mmg slow walau susu bnyk keluar..@may be brand manual pump tu kot..
      tq sudi singgah sini

      Delete
  4. Nice share.boleh jd panduan masa hdpn

    ReplyDelete