nuffnang ad

Saturday, November 9, 2013

Out-of-imagined Tour


Sejak menjadi penganggur terhormat ni, aku jadi mula x boleh duduk diam. Duduk diam sikit mulalah nak fikir buat itu ini. Mungkin masa ni aku start nak jadi aktif. Mungkin juga penangan dari tempat kerja yg lepas. Suka sangat buat kerja. Habis kerja orang pun aku kebas. Uh, unspeakably terrible.

Abah aku ni memang suka berkebun. I meant tanam buah. Antara kebun-kebun yang paling aku x berapa suka nak pergi adalah kebun yang tak berapa jauh dari rumah aku. Entrancenya saja pun cukup menakutkan. Last time aku pernah pergi time kenit-kenit dahulu kala. Pada masa tu memang seram la tengok keadaan sekelilingnya. Lepas tu aku start not interested pergi ke situ. 

Bila abah aku ajak pergi tengok kebun tu,  i can give any reason. Takut ade rimau la ular la monster la and blah blah. Bila datang satu masa yang cukup membosankan di rumah dan tak tahu nak buat ape tetiba berimaginasi kononnya nak pergi ke situ. Lagipun di situlah juga favorite spot untuk abahku bila tak de kerja di rumah.








 TA-DAAAA! Inilah dia tempatnya. My father’s orchard..Or should i say forest orchard? 
Ok, first masuk cukup teruja sebenarnya T__T




Ingat nak buat apa. Rupenyer nak tangkap benda nih.. Inilah buah dokong or any other words?
Baru aku perasan mcm buah anggur pun ade. Anggur m'sia. hik3



Sementara menunggu hasil, aku pula tangkap benda nih. 

Comel la pulak mushy ni..hehehe



Biasalah berada di kawasan begini banyak membuatkan kita rimas lebih2 lagi pacat. Kali ini bukan pacat ye tapi nyamuk. Owh, cukup rimas -__-‘’




Alhamdulillah, hasil tangkapan. Bukan senang tau.


Fresh from farm :P

Just addtional knowledge. Rupa-rupanye buah dokong ni asal baka dari Siam sebab dia memang manis dan cukup digemari berbanding langsat. Orang Siam panggil sebagai longgong kalau x silap. Ok, thats my father's google. Nak google x sempat.


Then, move on to kawasan yg clear sikit. Kebun pisang.






Benda yg membuatkan aku nostalgia waktu kecik2 dulu nampak je  pokok pisang mesti ambil something di hujung daunnya untuk buat gelang.

Inilah bendanya. Patahkan saja.


Then, u’ll feel nostalgic enough.



Habis sudah tour ke kebun, balik rumah tersangatlah comot dan letih. Mak-mak sekarang ni mesti akan ckp ‘biar terkena kotoran asal dapat pengalaman baru’. Ok, siyes ini bkn mak aku ckp

Bila terfikir pula, boleh x aku nk state pengalaman ni kt resume. Mesti teruja kot majikan yg nak interbiu aku..pergi kebun, dapat hasil lps tu pergi jual hasil pula..ok, hnya yg desperate mcm aku je kot buat cmnih..hehehehehe


P/s : nak mendapatkan hasil bukan senang. It’s a bitter work but the results were worthy..

No comments:

Post a Comment