nuffnang ad

Monday, October 21, 2013

Oh, If I Can Fly Away..


Bila dah rindu, apa boleh buat. Missing someone, make u feel uneasy..

But I really really miss this blog!
So,  it’s time to sweep away all dust here!Yeahh..come on!


Kalau bercerita tentang angan2 ni sape la tak pernah berangan. Kalau tak pernah berangan seumur hidupnya cuba angkat tangan, aku nak tengok. Keh2.

Angan-angan sebenarnya bagus. Tapi bila dipanjangkan entah apa-apa tu tak de eloknya kan. Jadi, bagi aku bila nak berangan apa salahnya kita ubahlah kepada suatu harapan/impian/cita agar dapat dicapai satu masa nanti. Pasang niat awal2. Impikan apa yg kita mahu. Usaha. Tawakkal. Doa banyak2. In shaa Allah, aku yakin Dia tidak hampakan kita semua! Yang penting biarlah angan2 itu satu perkara yang baik, sesuatu yang membuatkan hidup penuh semangat. Yoshh!!

Apa yang aku nak share di sini, lately aku jadi teringin nak pergi 3 tempat ni. In Shaa Allah.






First place yang aku target of course Mekah. Teringin. T______T
Iya, sudah tentu kan? Kota Mekah itu sendiri tempat penyatuan umat Islam. Kota yang suci. Tempat jiwa-jiwa yang mahu ketenangan.


Ok, sape la yg x mahu tenang kan? U can directly picture it. What a stunning view! 



Tempat kedua pula jatuh kepada...jeng..jeng...

Lake Pehoe, Chile





Tapi tempatnya sangat jauh. Benua US sana. Actually lake Pehoe ni aku tertengok kt TV. Terus jatuh hati. Airnya biru, dgn gunung-ganang terpacak sana-sini. Owh, tidak mampu kuluahkannya..Hehehehe.. Bagi yg x puas tengok Lake Pehoe ni blh terus ke link ini.



Lastly, apa2 saja tempat spesies pokok sakura yang ada seperti di Jepun. Seronok tengok, ok.

Time ni feel nk buat taichi kt depan tasik. Kui3.

Time ni pula feel nak naik basikal. ^^

Kalau betul aku berpeluang lihat sendiri pokok sakura ni, I feel in fantasy..Such pretty cherry blossoms. Subhaanallah. Cukup teruja.


If I have wings, I just can fly away there..Fly with metal wings..But, everything will fly away!

Okeh,okeh..nak pergi kena kumpul duit. Nak duit kena usaha dulu..Rasa mcm nk minta dana dgn gabenor bank la pulak!Hak3

You must think beyond all the possibilities, so yeahhh..


Angan-angan berakhir di sini saja. Sekian. 


p/s: Maaf, jiwa ku tengah melayang. 

No comments:

Post a Comment